Názory a myšlienkové pochody

(4.11.2016 20:58) http://detskycin.ludialudom.sk/detskycinroka/dusan-a-tomas-zachranovali-zivoty-pri-leteckom-nestasti/ < prosím, hlasujte. Kámoška ma poprosila, aby som si to dala na svoj blog, ale dávam to sem i preto, lebo si tiež myslím, že je to uznania vhodný čin. #respect

(viac statusov)

Ukáž status

Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Sedím a revem, cítim zúfalstvo, možno si poviete, čo sa mi stalo. Žeby sklamanie v láske? No, to dokáže človeka zabolieť, človeku je v ten moment takmer všetko jedno, ako aj mne chvíľami. Ale to asi ťažko, keďže nikoho nemám...Žeby šikana žiakmi? Tá je tiež dojímavá, ale tiež to nie je tým, našťastie som na takej škole, kde spolužiaci šikanovať jednoducho nedokážu, lebo sú rozumovo na úplne inej úrovni, ale sme trocha bližšie. Tak čo mi teda je? Šikana predmetmi! Ále nič, len veľa úloh z matiky...

Helou, dnes je výnimočný deň - tretí máj, 3.5., 35 <3, moje obľúbené číslo(až posadnuto) - najkrajší moment matematiky...ahm...vlastne jediný krásny moment matiky...dnešok sa mi jednoducho darí tento ,,krásny" predmet, spolu jej kamarátkou fyzikou, krásne sabotovať. A nehodlám s tým skončiť.

Začalo to už pri písaní nácvičného slohu na SJ na tému ,,Ten pohľad mi vyrazil dych", kde som písala svoje zdesenie z pohľadu do písomky z fyziky a o tom, ako ma to donútilo zamyslieť sa nad životom(aj na blogu som o tom písala). Pokračovalo to na matike, kde som vravela výsledky a tým kazila radosť pánovi profesorovi, lebo iní nemali čas na rozmýšľanie a hneď vedeli výsledok...a pokračovalo to, keď som zistila, že zase venujem poobedie tým poondiatým číslam.

Keď si spomeniem, koľko času by som mala naviac, keby som sa tým dvom predmetom nemusela venovať, je mi do plaču...kecám, nie je mi do plaču, ja rovno plačem!!! Keď si spomeniem, koľkokrát som bola z toho nešťastná a ani vlastne neviem, či to bolo kvôli tomu, alebo kvôli nejakej skrytej patologickej príčine, niekde v hĺbke duši sa skrýva to, čo ma skutočne trápi, dusím to v sebe a lorem ipsum neviem čo už...ale jednoducho je to spúšťač, nech je pravá príčina čokoľvek. Ale jednoducho, musím sem napísať to, ako vnímam matiku a *fyziku:

1. Nemá zmysel:
Možno si poviete, že človeku to zlepšuje schopnosť logicky uvažovať, riešiť problémy atď. Ale ja som to myslela tak, že napríklad, keď upravujete výraz, trápite sa nad ním, stačí spraviť len jednu chybu a rátali ste zbytočne. A kde potom nájsť motiváciu, keď robíte niečo, o čom ani neviete, či to nestratilo zmysel a výsledok/koreň kvôli nejakej nepozornosti a nebudete to musieť rátať znova? A že na chybách sa človek učí, pff, keby chyby nerobil, nemusel by sa nič učiť...

2. Neistota:
Najvyšší bod Austrálie je jednoznačný, keď ho zapisuješ do písomky a vieš, či si odpovedal správne(ak nie, po písomke sa pozrieš to poznámok). Ale v takej písomke z matiky alebo fyziky môže byť xy riešení a iba jedno je správne. Človek si po dopísaní prakticky nemá ako overiť, že či to dal správne. Môže si myslieť, že super, to som vedel, ale stačí, že spravil chybu nepozornosti, čo mu úplne zmenilo výsledok a potom je sklamaný.

3. Nutnosť mozgu viac než potrebná:
Tento predmet nie je o šprtaní, človek ho musí pochopiť. Hej, možno si poviete, že radšej sa naučiť princíp a ten vkuse aplikovať, ako sa učiť xy názvov riek(čo mám s tou geografiou?), ale jednoducho to človek musí mať v sebe. Možno si iní myslia, že ja to v sebe mám, ale keď to porovnám s inými predmetmi, no, poviem to takto, spoločenskovednému bloku(od 3. ročníka gympla sa žiaci delia do blokov podľa zamerania) dám asi prezývku bezfyzikálny blok. :-D Už teraz sa na neho teším. Cítim, že k iným predmetom ma to ťahá viac.

4. Šikana ozaj?:
Dobre, tak teraz si dáme príklad ako biológiu, aj tak ju mám radšej, ako geografiu. Tam sa človek učí zaujímavosti napr. o ľudskom tele, rastlinách atď. A matika alebo fyzika(tá je v tomto smere na tom ešte lepšie)? Daný je trojuholník blablabrgebrge, vyrátajte výšku, obsah...vyrieš rovnicu a urob skúšku správnosti. Je to tak suché a panovačné...

5. Domáce úlohy a domáca príprava:
A je tu veľké finále boja jednej časti môjho vnútorného ja proti matfyze: Čas, ten vzácny statok, tá vzácna časť života. Keď si predstavím, koľko som matike/fyzike už venovala, to je veľmi drahý špás. Keď si predstavím, koľko by som mala viac voľného času, neSÚC týchto dvoch predmetov, koľko by som sa mohla viac venovať svojím koníčkom...dobre, viem...ale koľko by som sa mohla viac venovať napríklad dobrovoľným úloham z iných predmetov, koľko by som mohla pomáhať, koľko viac by som sa smiala, koľko by som viac oddychovala, áno oddychovala, vkuse mi tvrdia, že stále makám, koľko by som bola viac zdravá(hlavne, že odkedy chodím na gympel, odkedy sú tie 2 predmety tak extrémne ťažké, som bola iba 2x chorá, ja už nemám ani energiu ochorieť). Jednoducho ma deptá ten pocit, že tomu venujem dosť veľkú časť času, mladosti. Ono by ma to možno až tak neva, ale keď je človek 7 hodín v škole a ešte sa jej musí potom doma venovať, bez spolužiakov(továreň na zábavu), iba on sám a učebnice, je to špatný pocit, ale je to nutné...

7. Kombinácia toho najhoršieho
A tým je trpezlivosť(fúj!) a sústredenosť(a to je čo?). Matika a fyzika krásne tieto 2 moje slabé stránky kombinuje, čím vytvára niečo, čo sa nedá ani číslami popísať. Vlastne by sa dalo povedať, že to nie je tým, žeby som tie predmety nemala rada, to tie predmety nemajú radi mňa. To je ten problém!

6. Depky
Neviem prečo(ak nerátam tých 6 bodov), ale jednoducho keď sa zamyslím nad príčinami svojich zrútení, tak častokrát boli v hlavnej roli mat/fyz. A to je už dosť veľký dôvod na to, aby som mala k ním odpor. Nech je to pre čokoľvek.

A ešte dotaz. Viem, ako je nepríjemné, keď niekto niečo miluje(aj milovníci matiky a fyziky existujú, sama niektorých poznám) a druhý mu na to nadáva, tak na pravú mieru, neodsudzujem ľudí, ktorých to baví(tých naopak, obdivujem), prakticky ani tie predmety, nemajú nijaký negatívny dopad, naopak, majú pozitívny dopad na spoločnosť a vedu, ale iba dokým nie sú nútené vo veľkých dávkach individuám ako ja. Jednoducho...mi pijú krv, obzvlášť kvôli 5. bodu.

*myslím tú časť s príkladmi, vzorcami a rovnicami, teoretická časť ma celkom baví...

A P.S.
Viacej ľudí vravelo, že pri štúdiu psychológie sa študuje aj matika, ak je to pravda, tak ja na tú psychológiu pôjdem, ale ako pacient!!! :.-D #humorktoryboli