Názory a myšlienkové pochody

(4.11.2016 20:58) http://detskycin.ludialudom.sk/detskycinroka/dusan-a-tomas-zachranovali-zivoty-pri-leteckom-nestasti/ < prosím, hlasujte. Kámoška ma poprosila, aby som si to dala na svoj blog, ale dávam to sem i preto, lebo si tiež myslím, že je to uznania vhodný čin. #respect

(viac statusov)

Ukáž status

Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

 

vtipná učiteľka

Už mám 10 rokov školskej dochádzky za sebou, tak som si stihla viac všimnúť ten systém. Zapojila som teda fantáziu a špekuláciu, aby som napísala článok, aké by to bolo, keby som bola ja učiteľka. Tento článok môže inšpirovať aj iných učiteľov k zamysleniu sa. Predstavovala som si samú seba na základnej škole 2. stupeň. Možno si poviete, že by som bola veľmi mäkká učiteľka a predmet by bol so mnou až moc jednoduchý, ale ja sa pýtam: Je vôbec nejaký zmysel v tom, že sa žiak základnej školy musí dopodrobna učiť letopočty alebo xy názvov štátov a ich hlavných miest? Jasné, väčšina z nás ešte nevie, kam pôjde študovať, ale aj ak pôjdu na gympel, tam sa to všetko preberá aj tak znova(aspoň u nás), a tí, ktorí nepôjdu na gympel alebo inú školu zameranú aj na daný predmet, strácajú svoju mladosť a energiu učiť sa ich obľúbené predmety alebo venovať sa koníčkom. A učenie nie je jediný problém. 

 

Nebránila by som základným fyziologickým potrebám

Ako je napr. chodenie na WC. Že tým žiak ostatných vyrušuje ostatných? Už len samotnou otázkou vyruší, tak keď už vyruší, nech to má zmysel. Že príde o kus hodiny? Podľa mňa, keď ti treba, tak aj tak z tej hodiny nič nemáš. 

Alebo desiatovanie cez hodinu, hladnému človeku nemyslí, jasné, na jedlo sú prestávky, ale ak tým nikoho neruší...

Ale malo by to jeden háčik, pochopiteľne, žiaci by to museli prv oznámiť napred, to by ich možno morálne brzdilo, ak nie, tak čo už. 

 

Skúšanie pred tabuľou

Viem, je potrebné trénovať u žiakov aj ústny prejav, ale prečo to robiť tak komplikovane: Žiak každú hodinu napätý, či ho nevytiahnú, musí sa na každú hodinu učiť, čo ak náhodou atď. Ja by som sa pekne so žiakmi dohodla, koho vytiahnem na budúcu hodinu odpovedať. A pri odpovedi by som zapájala aj celú triedu, aby dávala otázky. Možno si poviete, že čo ak sa žiaci medzi sebou dohodnú. Poviem to takto, oveľa dôležitejšie je vedieť medzi sebou vychádzať, ako to, aké je hlavné mesto Lotyšska.

 

Myslela by som na chýbajúcich a nestíhajúcich

Pravdepodobne, keď by som mala učiť nejaký šprtací predmet, tak by som mala dopredu prichystané poznámky, tie poznámky by som dávala aj na Internet so základnými informáciami(blížiace sa písomky a pod.) pre tých, ktorí chýbali alebo nestíhali. Častokrát majú žiaci zlú známku iba pre to, že chýbali a nikto na nich nemyslel. 

 

Myslela by som na všetkých

Preto by som na konci, začiatku školského roka alebo pred Vianocami dala každému minidarček, ktorý by som vyrobila, v prípade veľkého časového deficitu kúpila. Možno by som si tým získala, odbúrala stres a týmpádom by sa žiakom lepšie učilo. 

 

Systém hodnotenia

Neviem či je to iba na stredných, alebo už i na základkách, ale nám na gympli profesori uzatvárajú známky podľa percentuálneho priemeru, nie známkového. Napríklad, v predmete, kde je hranica jednotky 85%, ak si získal z prvej aj druhej písomky 84%, máš dve dvojky. Ale ak tretiu dáš na 100%, tak celkový percentuálny priemer je 89,3, čo je jednotka, hoci známkový priemer by bol 1,7, čo je už dvojka. Podľa mňa je percentuálny priemer spravodlivejší.

 

Domáce úlohy 

Tie by som dávala iba dobrovoľné a za odmenu by som tým, ktorí by ju urobili, za každú spravenú DÚ alebo miniprojekt z vlastnej iniciatívy, prirátala do výslednej známky na vysvedčení o 1% viac ako bonus.

 

Chorí ľudia do preč

Keby som videla, že je niekto ozaj chorý, poslala by som ho k doktorovi. To nie je normálne, keď to v škole vyzerá ako v nemocnici. Irituje ma, že prezutí musíme byť, kvôli hygiene, ale keď je niekto chorý, nikoho to netrápi. 

 

Písomky

Tie by som dávala radšej častejšie a menšie, lebo učiť sa okolo 35 strán na jednu písomku je masaker. Dávala by som aj bonusové úlohy napríklad z opakovania alebo otvorenú otázku, aby žiaci mohli napísať, čo ozaj vedia, nie len to, čo sa pýtam ja.  

Keby som niekoho načapala s ťahákom, tak by som mu nedala 0% za celú písomku, ale symbolické 1% za to, že sa aspoň do toho učiva pozrel :-D.

A opravné skúšania a písomky by boli samozrejmosťou, lebo v živote častokrát nie je podstatné vedieť učivo, takže vôbec nezáleží na tom, či sa to naučíš o týždeň skôr alebo neskôr. 

 

 

Teraz by mi isto väčšina z vás mala chuť povedať: ,,Však počkaj, určite niektoré veci porušíš, ak sa staneš učiteľkou."

Ja na to odpovedám: ,,Nie, lebo ja nemám v pláne byť učiteľka." #rekt :-D