Názory a myšlienkové pochody

(4.5.2015, 17:02) Zakopla som o šk. tašku(dúfam), čo rozhojdalo zips na nej. Po chvíli učenia sa fyziky(aká irónia)a smiatia sa na hojdajúcom sa zipse som zistila, že aj po cca 10tich minútach sa ten zips stále mierne hojdal. Neovládam fyziku na toľko, aby som súdila, ale toto nie je normálne :-DDDDD.

 

 

 

 (viac statusov)

Ukáž status

Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

(zdroj obrázka)

Neviem, či som jediná, ktorá je v niektorých smeroch z aktuálnym školským systémom nespokojná, ale podľa mňa aspoň niekto mi dá aspoň v 1 veci za pravdu. Nemám odvahu písať na Ministerstvo školstva, tak píšem aspoň tu, že čo by som zmenila, keby som mohla. Teda samozrejme s rozumom, nie ako iní by rovno hneď že celá škola do vzduchu :-D. Už som raz taký článok písala, ale po dlhšej dobe chcem napísať podobný, no aj s inými vecami.

1. Zákaz vstupu chorým.
Pamätám sa, ako triedny upozornil Brvu, že nie je prezutý, a to, že je chorý, to mu bolo jedno. Však, keď už chceme dodržovať hygienu v škole, tak nezáleží iba na tom, že či je niekto prezutý, čistý, má vyprané oblečenie a pod., záleží hlavne(alebo aspoň v rovnakej miere) na tom, aby bol aj zdravý. Je dokázané, že pobyt v blízkosti niekoho chorého môže človeka nakaziť. Možno si poviete, že tá dnešná mládež je aj tak stále chorá alebo im je to jedno, ale nebola by, keby sa dodržovali aj takéto hygienické zásady. Povedala som svoju ideu mame a jej ešte napadlo, že by bol na škole, ako školský psychológ, aj školský lekár, kde by chodili žiaci, pri ktorých by mal učiteľ podozrenie, že šíria nákazu.

2. Na WC aj cez hodinu.
Ja by som osobne nebránila žiakom chodiť aj cez hodinu na WC(samozrejme, po prihlásení a vypýtaní). Veď im môže byť aj špatne, niečo zlé zjedli, alebo im jednoducho veľmi treba a keď ich učiteľ nepustí, tak buďto ,,bojujú" a majú z toho zle, alebo trpia. Že príjde o poondiatých pár minút z hodiny? Jeho/jej problém, navyše, ak mu treba, tak by sa aj tak nesústredil. A aj keď nie, nesústrediť sa môže aj tak. A že hrozí porušenie šk. majetku alebo úraz?(i keď to, že sa cestou na WC zabije na schodoch je asi tak pravdepodobné, ako to, že vyhraje v športke) Tak by to bolo na vlastnú zodpovednosť, ak by sa po hodine našli stopy vandalizmu, ktoré tam pretým neboli, ako prvého by upodozrievali toho, kto šiel.

3. Kratšie hodiny a neskorší príchod do školy.
Ja by som priemerné vyučko (asi 6hod) skrátila o pol hodiny, z každej hodiny by som odobrala 5 min. O tú polhodinu by sa šlo do školy neskôr. Samozrejme, uvítala by som aj menej hodín. Ja sama nechodím na všetky hodiny, som z nich oslobodená, preto si neviem predstaviť tých, čo trávia 6 hod. každý deň v škole a na strednej dokonca aj 7+, čoho sa obávam aj ja. Podľa mňa je toho moc, ja by som dala na strednej maximálne 30 hodín týždenne. A to skoré vstávanie, to je tiež na mačku, hej, môžeš ísť spať skôr, ale i tak, jednoducho, kedysi sa chodilo o 8:00 do školy, teraz to presunuli na 7:50(ako kde)...

4. Viac etiky/náboženstva
Lebo podľa mňa to ľudstvo viac. Čo je väčší problém? To, že mladí(aj starší) sa nevedia správať, alebo to, že nevedia definíciu alkánov? A keby na etike viedli žiakov k tomu, že učenie, pracovitosť a slušnosť im na niečo bude, tak by podľa mňa sa žiaci aj lepšie učili. Viem, toto vie každý, ale keď to do teba hustí niekto celú hodinu, možno aj zábavnou formou, tak si to uvedomíš viac. Aj učiteľov som povedala, že by viac trebalo náboženstva a etiky, a oni súhlasili (síce je pravda, že obaja učili tieto predmety, ale i tak :-D).

5. Povinný krúžok (?)
V prípade, žeby vyššie ročníky mali týždenne iba 25- hodín, čo je krásna predstava. Aby ste si nemysleli, že ich chcem nechať flákať sa, ale kľudne by mohli navštevovať nejaký krúžok a robiť niečo, čo ich baví, pomáha im to v rozvoji a je to dobré(stále lepšie, ako upadať na duchu).

6. Literatúra nepovažovaná za hlavý predmet.
Chápem, že človek musí robiť prijímačky/maturitu zo slovenčiny, tú potrebuje ovládať, gramatiku, vzory a typy súvetí(to už menej) atď. Chápem, že človek musí robiť prijímačky/maturitu z matiky, i keď by niektoré veci podľa mňa nemusel ovládať, ale oki, základné veci potrebuje k životu a ostatnými znalosťami si trénuje mozog. Ale načo mi bude v živote vedieť, aký autor napísal aké dielo, prípadne na maturite aj jeho životopis alebo podobné fakty nepodstatné pre budúci život? Akože som rada, že litika existuje, keby som toto nenapísala, tak by ma asi vášniví čitatelia hackli :-D. Ale pozrime sa na to takto. Nerobia sa maturity a prijímačky z toho, kto aký obraz namaľoval, kto akú pieseň zložil(maximálne tie, čo sú spomenuté aj v litike), ani z nejakých iných predmetov, ako napríklad dejepis, chémia, biológia...tak nechápem, načo by sa mali robiť z toho, kto čo napísal!? Ak až tak veľmi chcete robiť ešte z 1 predmetu prijímačky/maturitu, tak dajte všobecný prehľad...a aj otázky, z ktorých budú tvorcovia testov čerpať + aby tie otázky mali aj nejaký zmysel, len to podstatné.

7. Možnosť opravy známky.
Ja by som dala možnosť žiakom každý väčší test opraviť s tým, že predošlá známka by sa vymazala a platila by tá nová alebo tá lepšia. Takisto by som dala možnosť hocikedy priniesť referát alebo projekt za dobrú známku(niektorí učitelia to tak robia, ale niektorí, napr. matikár by sa isto čudoval, keby som mu priniesla do triedy referát o Pytagorovej vete v tvare pravouhlého trojuholníka...), normálne do školského poriadku pre učiteľov, takisto ako aj to, že každá písomka musí byť prv ohlásená(s tým učitelia nemajú podľa mňa problém, aspoň na našej škole), inak ju môže učiteľ oznámkovať iba tým, čo naozaj chcú.

8. Milší učitelia na škole.
Zvlášť 1. stupeň. Ako decká sme kukali idylické rozprávky, že žiaci prídu do školy, tam ich víta milá učiteľka, ktorá je empatická, a aj keď niečo zle vyvedú, tak im v pokoji vysvetlí, že sa to nemá atď. No prišla som do školy(hlavne škôlky) a zistila som, že tie učiteľky sú jednoducho oproti ideálu horšie! Zakazujú plno vecí v záujme naučiť deti sa prispôsobiť, kričia atď. Samozrejme, nie všetky. Škôlka nekomentujem, 1. triedna už vôbec, ale moja 2. triedna, tá bol iný prípad, tá dokázala byť milá, ach jo...to boli časy...3.-4. ročník(či odkedy som ju mala), na to predtým radšej ani nespomínam...A i na 2. stupni by sa niektorí mohli krotiť. Nech sa potom nedivia, že sa nám do školy nechce ísť a že je všade zlosť, keď po nás kričia, ale oni zase po nás kričia, lebo sme nevychovaní, ale dalo by sa to zmierniť, bodom 4.

9. Menej domácich úloh.
Zvlášt vo vyšších ročníkoch, kedy je už tej školy dosť v škole. Doma je školy tiež dosť, lebo sa musíme učiť na ďalšie dni, tak načo ďalšie úlohy, maximálne sem tam nejaký refarát alebo sloh, ale to málokedy. Naučiť sa látku stačí, nech sa ju každý učí, ako vie, veď nezáleží na tom, či som si spravila úlohu 104/12, ale to, či tú látku ovládam.

10. Menej zodpovednosti pre učiteľov.
Aspoň v smere, že od momentu začiatku vyučovania je učiteľ zodpovedný za žiaka, či je v škole, alebo nie. Veď to je na hlavu, ako môže byť učiteľ zodpovedný za niekoho, koho v ten deň ani nevidel. Mal by byť za neho zodpovedný iba v priestoroch školy, prípadne na prechádzke, a ak žiak zdrhne, bude to jeho chyba, veď to by museli byť tí žiaci inak priviazaní na vodítku, čo by bolo mimochodom možno ešte nebezpečnejšie, lebo by hrozilo zadusenie sa.

11. Natáčanie hodín.
Napríklad, keď niekto chýba, aby sa mohol učiť aj z domu. (alebo keď niekto miluje učiteľa a chce sa na neho dívať aj doma). Alebo, keď si chce niekto urobiť videokoláž z hlášok z vyučovania, aby sa raz neovládol a dal to na blog. Dobre, dosť o mne. Keby sa vyučovanie natáčalo, tak aj tí žiaci, ktorí by chýbali, by dokázali dohnať látku, lebo by videli odborný(odporný?) výklad od učiteľa. Vedeli by, akú látku práve preberajú, aké hlášky sa povedali v škole...alebo aspoň presný popis toho všetkého na stránku školy.

12. Hudobné zvonenia.
Neviem, ako u vás, ale nám, keď zvoní na hodinu/prestávku, tak nám zahraje namieso zvončeka nejaká melódia a mne sa tento systém páči, určite je to lepšie ako nudné a uši trhajúce cŕŕŕŕ...Človek by neveril, ako mu môžu maličkosti zmeniť náladu k lepšiemu.

13. Dovolenka
Ja by som žiakom dala aspoň 5 dní voľna, ktoré by mohli kedykoľvek ľubovoľne využiť. Veď aj učitelia a hocijaký zamestnanec má právo na voľno, tak prečo žiaci nie. A 1 deň voľna za pol roka mi príde naozaj málo.